as'salam


Wednesday, December 14, 2011

cheritera interview ku~~~

hye..salam..neh nk cite nih wei...pengalaman gue spnjg bulan november until bulan disember,, if im not mistaken lah kan..hihi... liplapliplap..,, agak2 dah brape byk intrview gue pegi..??
okay,, firstly,, i went for UMS intrvw.. untk position moderator..mule2 sy pun xsure keje ap..sbb member yg gtau ad keje kosong kat ums..pasal IT dia ckp..so aku try jelarrh..mana tau kowt2 dapat.. so pepagi tuh aku ikut abg aku..uncle aku yg anta lah g ums,, coz die keje kat putrajaya..punyalah lm mau tunggu giliran gue..lol..tunggu punya tunggu,, lol keboringan+nervous..uhuhuhuh.. time intrvw okay jer lah..cume dorang nk yg specific dlm bidang IT..it wud be such an advntge to dem lahh...,, tp best gak..first time pglaman nk cari kerje !!!!

second time tuhh,, lau xsilap gue p untuk LHDN punya intrvw..tuk position ap?? pegawai tadbir gred 21 penaksiran..hohox..,, tp sambilan jelarhh,, about 4 months je...tp mang aku interested sgt ahh..,, coz gaji manyak masyuk mahh..;)) time intrvw tuh lucuh2 neh..ad dua interviewer..satu chinese, satu guy..ndak ku tau apa kan dijawab..kana tnya isu semasa..brita pun sayah angkang..kih3...tp bestnyer coz dpt ramai kwn baru..balik tuh an..,, kitorang jln kaki p trminal wawasan..sowt kan..pns2 nih.,,.smpi melecet kaki wo..,, pastu kmi p mkn d foodcourt wawasan plaza..kana blanja nih sy ulieh c zue..ahahah..;) tp kan ndak dpt neh jugak..coz persaingan sgt sengit..pasrahh jelarhh..kih3..pglmn yg mahal tuh weyyhh..

lepas tuh,, p lg intrvw d lintas,, dekat2 nan klinik luyang tuh..plg mananglah 1.dtg awal pg jam 7 kana antar ulih bp,, 2.stay di restauran salim sorang2 smpai jam 9...coz intrvw jam 9.30pg.hek2. 3,sbb slh masuk office lg tuh..hahahahah...okay,,kali nih untuk marketing..jd promoter untuk produk skor A punyaa..lol..sayah fikir kerja office mula2..p/s: bc iklan kerja bagus2..,, syiok jugaklah coz tuh abg friendly..cita mcm2 jgklah kami psl life, shah alam..byk lg lah..mula2 intrsrtd jgk mau join tuh bisnes..sbb dpt byk buat duit ..bt tough jgklah kan mau cri customer ging..tp fikir2 ndak sy mau lah..hek3..balik tuh..,,sy p singgah kunun lg d yoyo cafe..ahahhhaa..minum pudding+chocolate punya flavor..byk chinese guy tingu2..ahahha..ingt jugak mami ckp yg yoyo nih bikin ketagih sbb kana cmpur dadah ckit..btul meh?? hrp2 ndaklah .sadap btl nih sy p mengantak yoyo.. time d bustop..pns2 kan lunh hour..kui..lps tuh sy p cari2 bustop..ngeh2..nasib nek jmpa..tunggu2 smpai ad bus p trminal wawasan n then direct trus p bus p papar punya..im home!!!


tp byk gak ah intrvew yg gue xdpt pegi...uhuhuhuh...antaranyaa ialah...1.jd clerk d asia city...under syarikat ap ntah..hek2..coz time tuh sy xda mud mau p, plus x tau tmpt tuh, lg kaki melecet!!! 2.d menara MAA..dia suruh dtg intrvw..tp oleh kerana sy malas mau turn kk n takut bhgn marketing punya,, me xlah ambil risiko n prefer dok kat umah ajer lah jwbnya..,, lagi.. intrvw yg jobstreet adakan..jauh2 mah..kbyknn d kl, d damnsara, d pj,, terbaru di labuan...,, mami saya ckp camana ko mau balik if dpt kerja sn nnt...sy fikir2,, x berbaloi jugak lah..tingtong..melepas lagi..xpa,, rezeki pasti adah mah..utk sepa2 yg kuat berusaha..;))

opss!!! hampir terlupa...ada jugak intrvw yg saya pergi khas utk traing punya...1.sstc...nih paling best coz jauh..ahahhaha...sana dekat2 dgn politeknik sepanggar owh.tuh bus antar kami d bhgn belakang punya kkip selatan...gilo...nsb nekk aku ngan adik aku..ad jugak kwn aku p jln kaki masuk mencari tmpt intrvw tuh...d spnjh perjlnn. gue guna instinct ajer wuhu...nsb bek btul gak,,,jln demi jln...tnya2 org sn sini...berlarii...hoho...masuk p sn sini..jumpa jgk akhrnya...intrvw jam 9.30..i'll make it on 9.22..hahahaha...nsb bek lm lg..iktu giliran an.. time intrvw tuh,,,okayy jugaklah..intrvwer tuh kdzn or chinese gurl..baik orgnye...keputusann intrvw tuh till the end of dis month..if ad kne kol, dpt ah tuh...if x,, cube lg lahh!!!! harap2 dapat..inshallah.. amin....balik tuh,,aku n adikku menanya org cmana mau p terminal kk dri sepanggar..haha,,dpt jugaklahh..,, perut bunyik2..dri pg xjmpa secebis mknn lorh...adik ckp,, mkn kfc kita d papar nnt...nah.,.smpai jax d wawasn,, p nek bus p papar..d papar p cari rumah pacik warna merah...ehehee..nyumm2...;)) tp hepyy..walaupun penat d pagi hari..

nnt saya update lg,,,,busy ckit,,;))

2 comments: